Belastningsskader i kneet

I denne artikkelen deler jeg litt info rundt kneet, og spesielt inn mot belastningsskader, da det er det jeg møter mest av i min praksis. I videoen under kan du se en liten intro om temaet.

Deretter viser jeg 6 styrkeøvelser som du kan gjøre for å redusere plagene symptomene fra en belastningsskade i kneet, og ikke minst forebygge.

Øvelse 1: Clam Shell
Øvelse 2: Balanse + enbeins knebøy
Øvelse 3: Bekkenløft.
Øvelse 4: Utfall bakover
Øvelse 5: Enbeins rumensk markløft
Øvelse 6: Kjernemuskulatur

I den siste videoen viser jeg 6 tøyeøvelser/strategier for å myke opp muskler og bindevev som vil hjelpe mot belastningsskader i kneet, og ikke minst igjen for å forebygge mot dem.

Øvelse 1: Acupressure Nyre 1
Øvelse 2: Tøye hofteleddsbøyer
Øvelse 3: Tøye bakside lår
Øvelse 4: Tøye forside lår
Øvelse 5: Rulle  forside/bakside lår
Øvelse 6: Massere knehasen (popliteus)

Andre artikler

Ønsker du å vite mer?

Ikke nøl med å ta kontakt hvis du trenger hjelp med behandling, ønsker å delta på et kurs, eller søker informajson for å komme i gang.

Ring oss på 924 05 054 eller send mail til kiropraktor@sunnkompis.no

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.